only
shop.only.com
 
För att kunna ge dig en bättre service använder vår hemsida cookies. Genom att använda vår hemsida accepterar du vår Cookie Policy.
  • Women
  • Men
  • Kids
  • Sport
>> close <<
GRATIS FRAKT VID KÖP ÖVER 499 SEK - ALLTID GRATIS RETUR
Välkommen till Only kundservice

+46 (0) 8 465 01942

customerservice@bestseller.com

För ärenden som inte handlar om vår online shop: TEL.: +46 (0) 8 585 55000, e-post: contact@bestseller.com

Öppettider

Måndag - Torsdag09.00-17.30

Fredag09.00-14.30

Beställning

Hur beställer jag hos er?

Det är enkelt att beställa hos oss. Vi rekommenderar att du tittar i vår shopping guide om du undrar över något.

Är det säkert att beställa hos er?

Ja, det är det. Vår online shop är certificerad av Trygg e-handel.

Det betyder att du kan känna dig trygg och säker när du handlar av oss. Trygg e-handel kontrolleras av Svensk Distanshandel och Trygg e-handels uppgift är att skydda dig som konsument. Endast stabila och seriösa e-butiker som lever upp till Trygg e-handels riktlinjer kan bli certifierade. För att läsa mer om Trygg e-handel och dina rättigheter som konsument kan du besöka www.tryggehandel.se

Vi använder oss även av SSL (Secure Socket Layer) teknologin för att skydda dina personliga upplysningar. Alla kreditkortsinnehavare blir validerade och godkännda av både oss och av kundens egen bank för att upprätthålla säkerheten och förhindra eventuell svindel.

 

Läs vår Sekretesspolicy för mer information.

Kan jag ändra i min beställning?

Nej, du kan tyvärr inte ändra något i din beställning eftersom vi skickar alla beställningar direkt till vårt lager för att kunna ge så snabb leverans som möjligt.

Har du beställt en vara som du inte vill behålla kan du enkelt skicka tillbaka den till oss genom att använda den förbetalda returetiketten som är med i paketet.

Kan jag ändra leveransadressen efter att jag har beställt?

Nej, vi kan tyvärr inte ändra leveransadressen åt dig eftersom vi skickar alla beställningar direkt till vårt lager för att kunna ge så snabb leverans som möjligt.

Om ditt paket inte kan bli levererat p.g.a. ofullständig eller felaktig adress kommer paketet att returneras till oss. Så snart vi har fått tillbaka ditt paket får du en beräftelse via e-post och så gör vi en återbetalning till dig.

Kan jag annullera min beställning?

Tyvärr inte. Inom de första 2 timmarna från att du har beställt kan du dock kontakta kundservice som kan försöka att stoppa leveransen av din order. Lyckades det kommer det att gå fortare med återbetalningen.

Du har naturligvis också möjlighet att meddela ditt ombud att de ska returnera ditt paket direkt, när vi får ordern i retur kommer vi automatiskt att göra en återbetalning till dig. Så snart vi har fått din order i retur får du en beräftelse via e-post.

Finns det ett minsta belopp jag måste beställa för?

Nej. Du kan beställa utan att tänka på om du har kommit över ett bestämt minimumsbelopp för att kunna genomföra beställningen.

Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?

Det kan gå cirka 2 timmar från du har genomfört en order tills du får en e-post från oss med en orderberkräftelse. OBS: E-posten är en bekräftelse på att vi har fått din beställning. Köpet är först accepterat av oss när du får en bekräftelse på e-post att din order är skickad.

Har du inte fått en e-post från oss efter 2 timmar rekommenderar vi dig att kontakta vår kundservice.

Var kan jag se vad jag har beställt?

Vi skickar så snabbt som möjligt efter att du har beställt en e-post där du bland annat kan se vad du har beställt, leveranssätt på din order samt de handelsvillkor som gäller för ditt köp.

Du har även möjlighet att skapa ett konto på vår sida innan du beställer något hos oss. Du loggar in på ditt kundkonto genom att klicka på Min sida och här kan du bl.a. alltid se dina tidigare beställningar. Nästa gång du beställer blir beställningsprocessen snabbare om du är inloggad på Min sida.

Leverans

Vart levererar ni till?

Vi levererar till Sverige, men vi kan tyvärr inte leverera till områden med särskilda moms-/tullregler.

Vilka möjligheter har jag för leverans?

StandardleveransLeverans till närmaste DHL ombud. Om du betalar din order med kredit-eller bankkort kan du själv bestämma vilket DHL ombud din order ska skickas till.

Fraktkostnad: 49,00 kr. Vid köp över 499,00 kr. är det gratis leverans.

Expressleverans – Hemleverans.

Fraktkostnad: 149 kr. 

 

Läs mer om leverans.

Hur lång är leveranstiden?

Standardleverans: 3-5 VARDAGAR.

Expressleverans: 1-2 VARDAGAR.*

*För glesbefolkade områden (främst norra Sverige samt öar) kommer det att bli längre leveranstid.


När din order är skickad kommer du att få en e-post med ett spårningsnummer så att du kan spåra din order.

Vad kostar frakten?

Standardleverans kostar 49,00 kr. Vid köp över 499,00 kr. är det gratis leverans

Expressleverans kostar 149,00 kr.
 

Läs mer om leverans.

Kan jag spåra min order?

Ja, du kan spåra din order med det spårningsnummer som du har fått på e-post efter att din order skickades.

Du kan även spåra paketet på Min Sida högst upp på denna sid.

Det kan gå upp till 36-48 timmar innan paketet kan spåras.

Ska jag betala tull eller importavgifter?

Nej, utöver fraktavgiften och eventuell fakturaavgift är det inte några extra avgifter. Alla tull och importavgifter är inkluderade i de priser du ser på online shoppen och i din orderbekräftelse.

Kan jag själv välja utlämningsställe?

Ja, om du betalar din order med kreditkort kan du själv välja vilket utlämningsställe/ombud paketet ska levereras till.

Vad gör jag om jag fått fel vara eller en vara med produktfel?

Du kan naturligtvis returnera varan till oss med den förbetalda adressetiketten. Så snart vi har behandlat din reklamation gör vi en återbetalning på varan. Vill du fortfarande ha varan är du välkommen att lägga en ny order.

Vad gör jag om en vara som står på följesedeln inte är med i paketet?

Om det står på orderbekräftelsen att en vara ska vara med i leveransen, men inte är det, kontaktar du kundservice. Ange ordernummer samt artikelnummer eller namn på den vara som saknas.

Mitt paket var skadat när jag fick det – vad gör jag?

Undersök alltid att försändelsen inte är trasig eller har varit öppnad innan du accepterar att ta emot den. Ta inte emot en försändelse som har blivit skadad under transport. Ett skadat paket ska istället returneras till vårt lager. Du får då en återbetalning för hela ordern.

Hjälper BESTSELLER online shop till med momsåterbetalningen?

Nej, BESTSELLER Handels B.V. hjälper inte till med momsåterbetalningen för inköp av produkter från vår online shop som exporteras till platser utanför EU av individuella kunder eller företagskunder.

Detta omfattar även produkter som köpts med Click&Collect. Därmed är de BESTSELLER-butiker som erbjuder Click&Collect-service inte skyldiga att hjälpa till med momsåterbetalning för produkter som köps från BESTSELLER Handels B.V.

 

Betalning

Hur betalar jag min beställning?

Du kan på betalningssidan välja att betala med kreditkort, faktura, Paypal eller med ett presentkort.

Kreditkort

Vi accepterar följande kreditkort:

  • VISA
     
  • VISA Electron
     
  • MasterCard

När du betalar med kort kan du komma vidare till din bank för verifiering av ditt kort. Alla korttransaktioner genomförs av Global Collect. På din kontoöversikt kommer det att stå BESTSELLER samt ditt ordernummer kommer att framgå.

Har du Nordea som bank? Då måste du logga in på Nordeas sida och aktivera ditt kort för internetköp. 

 

Faktura/Konto

Vi erbjuder betalning med faktura genom vår samarbetspartner Klarna AB. Du kan välja mellan två olika betalningssätt:

  • Klarna Faktura, där du betalar hela beloppet på en gang
     
  • Klarna Konto, där du väljer att delbetala

 

PayPal

Du kan även välja att betala med PayPal. Paypal är som en digital plånbok där du säkert kan spara din betalningsupplysningar. Fördelen är att du slipper knappa in kortnummer och kontrollsiffror varje gång vilket gör PayPal betalningen snabbare.

Vi drar dina pengar så fort betalningen är registrerad hos oss. Normalt tar detta bara ett par minuter. Det tillkommer naturligvis inte någon extra avgift utöver eventuell fraktkostnad.

 

Presentkort

Du har möjlighet för att betala med presentkort som är köpt antingen på vår online shop eller i en av BESTSELLER´s butiker.

Vänligen observera att det inte är möjligt att betala med presentkort om du beställer från en mobilenhet.

 

Har du några frågor om din order rekommenderar vi att du har ditt ordernummer när du kontaktar vår kundservice.

 

Läs mer om betaling.

Är det säkert att uppge mina upplysningar?

Ja, du kan alltid känna dig säker när du handlar hos oss. Vi är certifierade av Trygg e-handel och prioriterar betalningssäkerhet högt. Trygg e-handel kontrolleras av Svensk Distanshandel och Trygg e-handels uppgift är att skydda dig som konsument. Endast stabila och seriösa e-butiker som lever upp till Trygg e-handels riktlinjer kan bli certifierade.

Vi använder oss av SSL (Secure Socket Layer) teknologi för att skydda personlig information. För att upprätthålla säkerheten och förhindra eventuellt bedrägeri blir alla kreditkortsinnehavare validerade och godkända både av oss och av kundes egen bank.

När ska beloppet betalas?

Kreditkort

Vi drar först beloppet från ditt kort när din order lämnar vårt lager. Kan vi inte skicka din order till dig kommer du inte att betala någonting. Beloppet kan ändå vara reserverat på ditt konto av kortutgivaren i en kortare period. En reservation varar som regel max 8 dagar.

 

Faktura/Konto

Väljer du Klarna Faktura skickas fakturan till din e-post så fort ordern är skickad från vårt lager. Du har 14 dagar på dig att betala din faktura.

Vill du göra en retur på några av varorna kan du endast dra av priset för dessa varor från det totala beloppet när du betalar din faktura. Väljer du att skicka tillbaka alla varor du har beställt tar vi bort fakturaavgiften och eventuell fraktkostnad. Kom ihåg att kontakta Klarna och meddela dem om du har gjort en retur.

Väljer du Klarna Konto samlas alla dina köp på ett konto/en faktura och du gör en delbetalning på beloppet. Första betalningen förfaller i slutet av månaden efter du har beställt.

 

PayPal

Vi drar beloppet från ditt Paypal konto så snart betalningen är registrerad hos oss. Normalt tar det endast ett par minuter. Kan vi inte skicka din order kommer vi naturligvis att göra en återbetalning till dig.

Tillkommer det några extra avgifter när jag handlar hos er?

Vi har inte någon expeditionsavgift, men har du valt att betala med Klarna faktura eller Klarna konto tillkommer det en avgift. Du ska också lägga till eventuella fraktkostnader.

Vårt företag är registrerat i Holland och därför kan vissa banker ta ut en avgift för internationella transaktioner när man handlar på vår online shop. Avgiften tas ut av banken och BESTSELLER kan inte återbetala den. För mer information, kontakta din bank.

Hur får jag min faktura?

Vår samarbetspartner Klarna skickar ut din faktura till dig på e-post så fort vi har skickat din order. Kontrollera att du kan hitta din faktura i din Inkorg för e-post eller eventuellt i mappen för Skräppost.

Du kan alltid få en ny faktura på www.Klarna.com/se eller genom att kontakta Klarnas kundservice:

E-post: info@klarna.se

Tel. 08-120 120 10

Har du valt Klarna konto skickas din faktura hem i brevlådan och den ska först betalas månaden efter att du har beställt.

Kan jag få en kopia av min faktura?

Vill du ha en ny faktura rekommenderar vi att du kontaktar Klarna:

E-post: info@klarna.se

Tel. 08-120 120 10

På deras hemsida, www.Klarna.com/se, kan du även själv ladda ner din faktura.

Jag har fått en påminnelse trots att jag betalat min faktura, varför?

Det kan vara flera anledningar till varför du har fått en påminnelse, vi rekommenderar därför att du kontaktar Klarnas kundservice på www.Klarna.com/se.

Retur och återbetalning

Kan jag byta en vara?

Nej, du kan tyvärr inte byta din vara hos oss men du kan alltid lägga en ny order för att få rätt vara. Den vara du inte vill behålla kan du enkelt skicka tillbaka till oss så gör vi en återbetalning till dig. Enligt gällande lagstiftning har du 14 dagar på dig att skicka en vara du inte vill ha i retur, men som en extra service ger vi dig 30 dagars returrätt.

Hur skickar jag en vara i retur?

  1. Lägg tillbaka varan i den genomskinliga emballagepåsen eller skokartongen som du fick varan i.
  2. Fyll i returorsakskoden i det gula fältet utanpå den genomskinliga emballagepåsen.
  3. Dra av returetiketten från din retursedel.
  4. Lägg varan och retursedeln i returpåsen. (Du kan återanvända påsen som varan skickades).
  5. Ta bort den vita remsan i botten av påsen.
  6. Stäng påsen genom att vika upp den nedersta delen 2-3 cm och tryck ihop påsen ordentligt. (Det är inte nödvändigt med extra tejp eller liknande). OBS: Viker du upp den nedersta delen högre upp kommer påsen inte att vara ordentligt stängd.
  7. Klistra den förbetalda returetiketten på returpåsens utsida (sätt den gärna över din egen adressetikett).
  8. Lämna sedan in returen hos ett DHL ombud.
  9. Det är viktigt att du sparar det kvitto som du får från ditt utlämningsställe. Detta är beviset på att du skickat varan om den skulle komma bort under transporten.
     

Du kan läsa mer under vår returpolicy.

Vad kostar det att skicka tillbaka en retur?

Det är gratis om du använder vår returertikett och skickar returen med DHL.

Får jag en ny faktura efter jag har skickat in en retur?

Ja, Klarna kommer att skicka ut en ny faktura så fort din retur är registrerad.

Behöver du flytta fram förfallodatum på din faktura ska du kontakta Klarna kundtjänst:

E-post: info@Klarna.se

Tel. 08-120 120 10

Kom ihåg att meddela Klarna om du har gjort en retur.

Har ni fått min retur?

Så fort vi har fått din retur skickar vi en bekräftelse till dig på e-post. Vi behandlar alla returer inom 14 dagar.

När får jag tillbaka mina pengar?

Återbetalningen sker inom 14 dagar efter att du har gjort en retur. Se mera under den betalningsmetod som du har valt:
 

Kreditkort

Så fort vi har fått dina returvaror kommer vi att göra en återbetalning till dig. Vi skickar ut en bekräftelse på e-post så fort vi har gjort återbetalningen. Det kan gå mellan 2-30 dagar innan beloppet är tillgängligt på ditt konto, detta beror på vilket kreditavtal du har med din bank/kortutställare.

Vi betalar alltid tillbaka beloppet till samma kort som ordern är betalad med. Har giltightetstiden för ditt kort gått ut återbetalar vi automatiskt till ditt nya kort.
 

Faktura/Konto

Har du betalat din faktura kommer Klarnas kundservice att kontakta dig för en återbetalning.

Är faktura inte betalad kommer beloppet för returen att dras av från din faktura. Du kan kontakta Klarnas kundservice om du behöver förlänga förfallodatum på din faktura tills den returnerade varan är registrerad.

Du kan alltid se din faktura på www.Klarna.com/se


Paypal

Så fort vi har fått dina returvaror kommer vi att göra en återbetalning till ditt Paypal konto. Om du kan se att du har beloppet tillgodo hos Paypal eller om Paypal betalar tillbaka beloppet till ditt bankkonto beror på hur du har valt att ha ditt PayPal konto. Denna del är utom vår kontroll men det är lätt för dig att ändra dina inställningar för dina PayPal betalningar hos PayPal.
 

Presentkort

Har du betalat med ett presentkort kommer du att få ett nytt presentkort till den e-postadress du har upplyst på din order.

Om beställningen betalades med en kombination av ett presentkort och ett annat betalningsalternativ kommer det andra betalningsalternativet att återbetalas först. Om det fortfarande kvarstår ett överskjutande belopp kommer du att få ett nytt presentkort med det återstående beloppet.

Vad gör jag om jag har fått tillbaka fel belopp?

Om du har fått en återbetalning på fel belopp kan du skicka en e-post vår kundservice. Vi rekommenderar att du har ditt ordernummer och rätt belopp tillhanda.

Hur gör jag en reklamation på en vara?

Om du har mottagit en defekt vara från vår online shop ber vi dig att reklamera din vara så fort som möjligt. Det är inte möjligt att göra en reklamation mer än 2 år efter inköpsdatum.

För att reklamera en vara ska du tydligt skriva returkod 13 som returorsak. Se vår returguide för mer information om hur man returnerar en vara. Om du inte har kvar din retursedel ska du kontakta kundservice så kan de skicka om din retursedel.

Så fort vi har fått din retur kommer din reklamation att behandlas. Defekta varor kommer alltid att återbetalas. Vi kommer att göra återbetalningen inom 14 dagar, men notera att det kan ta mellan 2-30 dagar innan beloppet är tillgängligt på ditt konto (återbetalningstiden styrs av det avtal du har med din bank).

Då vi tyvärr inte kan byta varor måste vi be dig att lägga en ny order istället.

 

Rabattkoder

Hur får jag en rabattkod?

Som medlem av en eller flera av våra kundklubbar kommer du löpande att få erbjudanden och rabattkoder via e-post.

Viktigt: En rabattkod kan inte kombineras med andra rabatter, giveaways eller användas på nedsatta varor och presentkortsköp.

Hur använder jag en rabattkod?

Har du en e-post med en rabattkod från kundklubben ska du gå in på online shoppen via länken i e-posten, om det är en länk. Är det inte en länk i e-posten ska du endast kopiera eller skriva in rabattkoden i rabattkodsfältet i varukorgen.

För att undvika fel rekommenderar vi att du alltid kopierar in rabattkoden i fältet. Väljer du ändå att skriva in rabattkoden ber vi dig att vara uppmärksam på att det är skillnad på stora och små bokstäver.

Det är tyvärr inte möjligt att lägga till en rabattkod i efterhand när du redan har skickat in din beställning.

Viktigt: En rabattkod kan inte kombineras med andra rabatter, giveaways eller användas på nedsatta varor och presentkortsköp.

Vad gör jag om min rabattkod inte fungerar?

Har du en e-post med en rabattkod från kundklubben ska du gå in på online shoppen via länken i e-posten, om det är en länk. Är det inte en länk i e-posten ska du endast kopiera elle skriva in rabattkoden i rabattkodsfältet i varukorgen.

För att undvika fel rekommenderar vi att du alltid kopierar in rabattkoden i fältet. Väljer du ändå att skriva in rabattkoden ber vi dig att vara uppmärksam på att det är skillnad på stora och små bokstäver.

Kontakta gärna vår kundservice om rabattkoden fortfarande inte fungerar.

Kan en rabattkod användas på nedsatta varor?

Nej, tyvärr. En rabattkod kan inte användas på nedsatta varor.

En rabattkod kan inte heller kombineras med andra rabatter, giveaways eller användas på presentkortsköp.

Jag glömde att använda min rabattkod - vad gör jag?

Tyvärr kan vi inte ändra priset på en order som redan är beställd.

Du är naturligtvis välkommen att använda rabattkoden på en ny beställning.

Min Sida/Mitt användarkonto

Vad är 'Min sida'?

Min sida är ett användarkonto som du kan skapa på vår online shop. Med ett användarkonto blir beställningsprocessen både lättare och snabbare.

Hur skapar jag ett konto ('Min sida')?

Klicka på Min sida överst i högra hörnet på online shoppen och tryck sedan på 'skapa konto'. På registreringssidan ska alla fält markerat med * fyllas i.

Vi följer gällande lagar angående behandlingen av dina personuppgifter och vi gör alltid vårt bästa för att skydda dina upplysningar.

Vad är fördelarna med att ha en 'Min sida'?

Dina fördelar som registrerad kund är:

  • Enkel och snabb checkout vid beställning.
     
  • Tillgång till din orderhistorik
     
  • Möjlighet för att spara flera leveransadresser

Kan jag beställa utan 'Min sida'?

Ja, det kan du. Men har du skapat ett användarkonto kan beställningsprocessen gå snabbare vid checkout. Dina data är nämligen redan angivna när du loggat in.

Hur tar jag bort 'Min sida'?

För att ta bort ditt användarkonto ska du skicka en e-post till våran kundservice på customerservice@bestseller.com.

Nyhetsbrev

Hur kan jag bli medlem i Kundklubben/få Nyhetsbrev?

Du kan registrera dig på första sidan eller längst ner på respektive varumärkes egen hemsida. Du ska endast hitta länken till kundklubben eller vår 'Sign up' -ruta och skriva in din e-postadress.

Hur avregistrerar jag mig från Kundklubben/Nyhetsbrev?

Vill du inte längre få nyhetsbrev kan du avregistrera dig på ett av följande sätt:

  • Genom att klicka på länken under 'Avregistera nyhetsbrev' i nyhetsbrevet
     
  • Genom att kontakta kundservice

Hur ändrar/uppdaterer jag min kundklubbsprofil?

Längst ner i nyhetsbrevet hittar du en länk där du kan lägga till/ändra dina uppgifter i din kundklubbsprofil.

Varor

Kan jag få mer information om en specifik vara?

Vi försöker att ge dig all information vi kan om våra varor, så att det är enkelt för dig att välja rätt storlek/vara. På produktsidan för varje enskild vara visas en beskrivning och bilder av varan. Om du vill veta mer om en särskild vara kan du kontakta kundservice och uppge varunummer på varan, så ska vi göra vårt bästa för besvara dina frågor så snabbt som möjligt.

Jag har sett en vara, men jag kan inte hitta den på sajten?

Om du skriver in varans namn eller varunummer i sökfältet längst upp på webbplatsen kommer du direkt till varan på vår online shop, om den inte är slutsåld eller inte finns i sortimentet. Om varan inte finns i sortimentet kommer den inte att visas på vår online shop.

Finns min storlek på lager?

Om den önskade storlek inte visas på shoppen, beror det antagligen på att varan är slutsåld i denna storlek. När en vara är slutsåld i en bestämd storlek kommer den i största sannolikhet inte på lager igen. Vår ambition är att alltid ha de senaste och trendigaste varorna för varje säsong i vår shop.

Har ni varan i en annan färg?

Om den önskade färgen inte visas på shoppen, beror det antagligen på att varan är slutsåld eller inte har producerats i den önskade färgen. När en vara är slutsåld i en bestämd färg kommer den med största sannolikhet inte på lager igen. Vår ambition är att alltid ha de senaste och trendigaste varorna för varje säsong i vår shop.

Vilken storlek ska jag beställa?

För att hitta rätt storlek rekommenderar vi att se vår storleksguide innan du beställer. Vi gör dig uppmärksam på att klädstorlek, passform och mått varierar från märke till märke. Därför är det viktigt att se den specifika storleksguiden från det märke som du önskar att beställa en vara från.

Måtten i vår storleksguide är vägledande. Vi rekommenderar att jämföra måtten med ditt eget kroppsmått. Det kan också vara en bra idé att jämföra måtten från en bestämd vara med kläder från din egna garderob, som du vet sitter bra.

Om dina mått ligger mellan två storlekar rekommenderar vi att välja den största av storlekarna eller beställa två storlekar och returnera den som inte passar.

Du kan också hitta mer detaljerad information om passform och längd i produktbeskrivningen under varje vara. Var uppmärksam på att några varor är designade för att sitta åt på kroppen (tight fit) och andra för att sitta löst på kroppen (loose fit).

Länkar till stoleksguider från varje märke:

ADPT.

JACK & JONES

J.LINDEBERG

JUNAROSE

LITTLE PIECES

MAMALICIOUS

NAME IT

NOISY MAY

OBJECT

ONLY

O&S

PIECES

SELECTED

VERO MODA

VILA

Y.A.S

Presentkort

Hur köper jag ett presentkort på onlineshoppen?

Du hittar presentkort i menyn överst på shoppen. När du har valt belopp på presentkortet lägger du det i varukorgen och går därefter till betalningssidan.

När betalningen är genomförd skickas presentkortet som en PDF-fil via e-post.

E-posten med presentkortet blir skickad inom 1 dygn på vardagar. Presentkort som man köpt på helgen kommer att skickas på måndagen.

Observera att det inte är möjligt att betala ett presentkort via PayPal, faktura- eller kontobetaling.

Hur gör jag för att betala mitt köp online med presentkortet?

Du betalar din beställning med ett presentkort genom att skriva in det 19-siffriga kortnumret och den 4-siffriga kontrollkoden i fältet ’Presentkort’ i Varukorgen. För presentkort som köpts via BESTSELLER online shop hittar du det 19-siffriga kortnumret och den 4-siffriga kontrollkoden längst ner i PDF-filen. För fysiska presentkort som köpts i en BESTSELLER-butik (undantaget J.LINDEBERG-butiker), hittar du både den 4-siffriga kontrollkoden och det 19-siffriga kortnumret på baksidan av presentkortet.

Vänligen observera att det inte är möjligt att betala med presentkort om du beställer från en mobilenhet.

Hur många presentkort kan jag använda på min beställning?

Du kan använda upp till 5 presentkort på varje beställning du gör. Det maximala presentkortsbelopp som du kan använda vid ett beställningstillfälle är 2000 kr.

Kan jag kombinera ett presentkort med andra betalningsalternativ?

Ja, du kan kombinera en presentkortsbetalning med en kreditkortsbetalning eller PayPal betalning i samma köp. Det är dock tyvärr inte möjligt att kombinera en presentkortsbetalning med en faktura- eller kontobetalning.

Kan jag kontrollera saldot för mitt presentkort online?

Ja, du kan kontrollera saldot på ditt presentkort i BESTSELLER online shop genom att klicka på Presentkort längst ner på sidan.

Kan jag returnera varor som jag har köpt med mitt presentkort?

Ja, returproceduren är exakt likadan som för alla andra beställningar. Om beställningen betalades med en kombination av ett presentkort och ett annat betalningsalternativ, kommer den kontanta betalningen att återbetalas först. Om det fortfarande kvarstår ett överskjutande belopp, kommer du att få ett nytt presentkort med det återstående beloppet. Det nya presentkortet skickas automatiskt med e-post till den e-postadress som du har angett vid betalningen.

Var kan jag använda mitt presentkort någonstans?

Presentkort som är köpta i fysiska butiker (förutom J.LINDEBERG-butiker) kan användas i BESTSELLER online shop. Presentkort som är köpta online kan användas i BESTSELLER online shop eller i den specifika fysiska återförsäljningsbutik för det varumärke som presentkortet köptes från (förutom J.LINDEBERG-butiker). Exempelvis kan VERO MODA-presentkort användas i VERO MODA-återförsäljningsbutiker osv. Tänk på att SE.BESTSELLER.COM presentkort inte kan lösas in i en återförsäljningsbutik, utan de kan bara lösas in online.

Vänligen observera att det inte är möjligt att betala med presentkort om du beställer från en mobilenhet.

Om jag tappar bort mitt presentkort eller om det blir stulet, går det då att spärra det?

Nej, det går inte att spärra ett förlorat presentkort.

Varför kan jag inte använda en Rabattkod för att köpa ett Presentkort?

Det är tyvärr inte möjligt att få någon rabatt på Presentkort.

Tekniska problem -

Vår online shop fungerar bäst vid användning av internet browser Google Chrome...

Vilken browser använder jag/tekniska problem?

 
 

Om du har tekniska problem rekommenderar vi att du installerar de senaste uppdateringarna till ditt operativsystem. Om du fortfarande har problem med att använda vår webbplats är du alltid välkommen att kontakta kundservice, som gärna står till tjänst.

För att vi ska kunna hjälpa dig är det viktigt att du ger oss så mycket information som möjligt, t ex:

  • Operativsystem (t ex Windows Vista, Mac OS 9.0)
     
  • Webbläsare (t ex Google Chrome 36, Safari 7.0, Internet Explorer 9, Firefox 31.0)
     
  • Vilken URL du försökte gå in på (t ex http://se.bestseller.com)
     
  • När problemet uppstod

Kopiera gärna det felmeddelande som visades och klistra in det i e-postmeddelandet till oss.

Vad gör jag om jag har problem med att använda varukorgen?

Det kan vara flera orsaker till att din varukorg inte fungerar.

Försvinner varorna från varukorgen kan det t.ex. bero på:

  • Att du har klickat på browserknappen 'Tillbaka' istället för att välja länken 'Fortsätt handla' i varukorgen.
     
  • Att dina cookies-inställningar inte accepterar vår sida. Vi rekommenderar att du kontrollerar dina cookies-indställningar eller evt. tar bort dina cookies. Det kan du göra i browser-inställningarna.
  • Att en annan kund köpte den sista varan innan du hann betala för varan.
     
  • Att din browserversion inte är uppdaterad. Se alltid till att använda den senaste versionen av din internetbrowser.

Varför försvinner varor från varukorgen?

När varan läggs i varukorgen reserveras inte varan till dig. Det kan därför hända att en annan kund hinner köpa den sista varan innan du har gått vidare från varukorgen och betalat för varan.

En vara kan också försvinna från din varukorg om du har tryckt på pilen i din browser för att gå tillbaka, istället för att klicka på ’Fortsätt handla’ knappen i varukorgen.

Kan jag endast beställa online?

Av säkerhetsskäl har vi endast möjlighet att ta emot beställningar online, inte på telefon eller e-post.

Kontakt

Hur hittar jag en specifik butik?

Längst ner på vår hemsida hittar du vår Storelocator/Hitta butik som du kan använda för att lokalisera din närmsta butik. Här kan du också se kontaktupplysningar till en specifik butik.

Hur kontaktar jag er?

Frågor som handlar om online shoppen:

Du kan skicka en e-post eller skriva på vår chat från kontaktsidan, eller ringa till kundservice på: +46 (0) 8 585 550 65.

 

Kundservice öppettider är Måndag - Torsdag 09.00-17.30, Fredag 09.00-14.30.

Kundservice har stängt följande dagar:

1 januari, 25 mars, 28 mars, 5 maj, 16 maj, 24-26 december och 31 december 2016.

 

Frågor som inte handlar om online shoppen:

Tlf.: +46 (0) 8 585 550 00

E-mail: contact@bestseller.com

Jag har frågor om min faktura - vem kontaktar jag?

Har du frågor angående din faktura rekommenderar vi att du kontaktar Klarna´s kundservice:

Tel. 08-120 120 10

E-post: info@klarna.se

www.klarna.com/se

Hur lämnar jag ett klagomål?

Om du är missnöjd med din beställning eller våra tjänster, ber vi dig att kontakta vår kundservice så att vi kan lösa ditt problem så snabbt som möjligt.

Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt klagomål, har du möjlighet att göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.

Du hittar information om Allmänna reklamationsnämnden och anmälningsproceduren på deras webbplats.

Postadress till Allmänna reklamationsnämnden: Box 174, 101 23 Stockholm.

Du kan även skicka in ett klagomål gällande ett online-köp via den europeiska plattformen för tvistlösning på nätet.

Jag behöver information till ett skolprojekt - vem kontaktar jag?

Du kan läsa om våran verksamhet på www.aboutbestseller.com.

Om du inte hittar vad du söker här är du välkommen att skicka en e-post till vår huvudkontor:

contact@bestseller.com